Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie


Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która wyklucza wszystkie produkty mleczne i inne odzwierzęce, wywołuje przeważnie wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet wplatanie w swoją dietę więcej pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować poprawieniem się stanu zdrowia i oczyszczeniem organizmu. Badania potwierdzają, że ograniczenie produktów pochodzenia zwierzęcego i jedzenie większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion skutkuje zmniejszonym ryzykiem wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Ponadto, gdy w grę wchodzi redukcja wagi okazuje się, że dieta wegańska jest idealna ze względu na potrawy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, wywołują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie wzrasta procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona modna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Dużo osób zadaje sobie pytanie, czy dieta roślinna jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę wegańską otrzymuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale także przed osobami stosującymi dietę istnieje szereg wyzwań. Ogromnym plusem diety wegańskiej jest przede wszystkim zmniejszenie wagi. Badania naukowe utwierdzają w tym, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób odchudzających się powoduje większy ubytek masy, w trakcie procesu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. Eksperci twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Dodatkowo jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone szeregiem badań, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Osoby na diecie wegańskiej mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli wszystkich przewlekłych chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają pokarmy roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to badania naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają znacznie zmniejszone ryzyko zachorowania na raka. Inne badania nasuwają stwierdzenie, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko raka gruczołu krokowego i okrężnicy. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i prowadzi do ulepszenia funkcjonowania organizmu, który nie jest obciążony przez toksyczne tłuszcze zwierzęce. Problemem osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie mają w swojej karcie dania wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi https://olimatgames.pl to dodatkowe wyzwanie i dla niejednego może być główną niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do analizowania etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają zamaskowane składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać pomysłowością przy przyrządzaniu posiłków, aby dieta nie była nudna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być prowadzone w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie brakowało niezbędnych witamin i innych składników odżywczych, w tym kwasów omega.

Tagi dla artykułu