Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o


Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która eliminuje wszystkie produkty mleczne i inne odzwierzęce, wywołuje przeważnie wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet włączanie w swoją dietę więcej pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować poprawieniem się stanu zdrowia i oczyszczeniem organizmu. Badania pokazują, że ograniczenie produktów pochodzenia zwierzęcego i włączenie do diety większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion skutkuje zmniejszonym ryzykiem wystąpienia szeregu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Dodatkowo, gdy w grę wchodzi redukcja wagi okazuje się, że dieta wegańska jest doskonała ze względu na potrawy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, wywołują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie wzrasta procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona popularna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Duża ilość osób zadaje sobie pytanie, czy dieta roślinna jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę roślinną otrzymuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale także przed osobami stosującymi dietę istnieje kilka wyzwań. Ogromnym plusem diety wegańskiej jest przede wszystkim zmniejszenie wagi. Badania naukowe potwierdzają, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób pragnących schudnąć powoduje większy ubytek masy, w trakcie procesu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. Eksperci twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Co więcej jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone szeregiem badań, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Osoby na diecie wegańskiej mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli tych ciężkich chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają posiłki roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to eksperymenty naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają wysoce zmniejszone ryzyko zachorowania na nowotwory. Inne badania sugerują, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko nowotworu prostaty i jelita grubego. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i przyczynia się do poprawy funkcjonowania organizmu, który nie jest przeciążony przez niezdrowe tłuszcze zwierzęce. Problemem osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie oferują w swojej karcie potrawy wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niektórych może być sporą niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do kontroli etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają ukryte składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać pomysłowością przy przygotowaniu http://dropshoper.pl posiłków, aby dieta nie była monotonna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być przeprowadzane w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie zabrakło niezbędnych witamin i innych składników żywieniowych, w tym kwasów omega.

Tagi dla artykułu